Monday 24 June 2013

Huub Teesing over zijn politieke mening

Huub Teesing is een bevlogen mens. Hij laat graag zijn mening horen waar het zijn passies aangaat. Huub Teesing geeft zijn mening over politiek

Ik heb veel gelezen over de verschillende stromingen in de politiek en meningen die er zijn. Dat doet niet iedereen, mensen stemmen vaak omdat ze sommige politici aardig vinden of omdat hun omgeving op een bepaalde partij stemt. Maar als je echt alle partijprogramma's gaat lezen en op een rij zet waar partijen in de politiek voor staan, dan weet ik het wel. Mijn voorkeur gaat in de richting van de rechtse politiek, bijvoorbeeld de VVD. Al kan ik het ook eens zijn met punten uit de visie van de PVV.

We vragen aan Huub Teesing of hij wat dieper kan ingaan op zijn voorkeuren. Hij vertelt

"Denk nou eens aan hard werkende mensen, die willen beloond worden voor hun inzet en niet alles aan de belastingen afdragen.
Vrijheid van meningsuiting en vrij zijn om eigen keuzes te maken zijn basisrechten waar je naar mijn mening niet aan moet komen. Je moet -wel met respect- kunnen zeggen en schrijven wat je vindt, zelf kunnen beslissen over het einde van je leven als je ernstig lijdt of ziek bent en mogen wonen zoals je zelf wil. De VVD is voor euthanasie en daar sta ik helemaal achter.
De VVD vindt ook dat er concurrentie mag zijn in de zorg. Dus dat de patiƫnt zelf mag kiezen waar hij zorg of medische hulp zoekt en bij wie. Dat zorgt wel voor concurrentie natuurlijk en dus krijg je betere zorg en lagere prijzen.

Wat is je mening over werken, Huub Teesing? Is de VVD niet een echte 'partij voor de werkenden'?

Ik vind het belangrijk dat mensen werken. Als je dat echt niet kan door ziekte is natuurlijk een uitkering mogelijk, maar het onbeperkt gebruik maken van allerlei uitkeringen is niet goed en dat vindt de VVD ook. Om te kunnen werken is goed onderwijs nodig en slechte scholen moeten worden gesloten.

Vrijheid van denken en handelen, gelijkwaardigheid van mensen, respect voor mensen hun bezit zijn voor Huub Teesing belangrijke uitgangspunten. Maar Huub Teesing, je noemde ook de PVV, wat zijn punten die je daar terug vindt?

"De VVD politiek wil dat we immigratie aan banden leggen, maar dat gebeurt in mijn ogen nog te weinig. Er zijn verschillende soorten asielzoekers en sommigen vluchten terecht naar Nederland. Maar er is ook een hele stroom die alleen geld komt halen en daar wil ik de rem op zetten. De PVV is naar mijn idee wat duidelijker hierin.
Ook denk ik dat we nu te veel geld weggeven aan 'Brussel' om andere landen uit hun tekorten te helpen. Kijk, dat geld hebben wij zelf opgebracht. Waarom gebruiken we dat niet voor onze ouderen, kinderen, verbetering van de zorg of onderwijs? De PVV ziet dit wel heel goed: Brussel bepaalt echt veel te veel voor ons. Het blijft wel ons land, he."

No comments:

Post a Comment